User-Centered Design aanpak
Ook in onze eigen beroepspraktijk is user experience niet meer weg te denken. Zo ontwikkelden wij onlangs voor Unilever een rapportage waarmee 450 eindgebruikers – variërend van hoger management op Europees niveau tot medewerkers die verantwoordelijk zijn voor een enkele productgroep binnen een specifiek land – een optimaal inzicht hebben gekregen in de kosten van de supply chain, met als doel deze te verlagen. Deze uitdaging hebben we voor Unilever opgepakt met onze User-Centered Design aanpak.
De User-Centered Design aanpak van Motion10 zorgt voor snelle dashboard-adoptie onder de eindgebruikers van Unilever. Daardoor staat het dashboard kort na de release al in de wereldwijde top 5 van meest gebruikte dashboards binnen Unilever. In totaal zijn binnen Unilever meer dan 90.000 dashboards in gebruik.
Lees ook: De rol van UX in een IT-project
In de business-to-business, waar eindgebruikers medewerkers zijn, staat user experience bij steeds meer IT-projecten bovenaan de agenda. Stel: binnen een bedrijf wordt een applicatie ontwikkeld voor de medewerkers. In de oude situatie werd als volgt gedacht en gedaan: wij hoeven de eindgebruikers niet belangrijk te maken. Zij moeten werken met waarmee wij dat willen. Bovendien, ze hebben toch geen keuze…