Intelligentie ondergebracht in bronsystemen
Tijdens het project waren basisspelregels 1 en 2 de belangrijkste succesfactoren. Zo hebben we alle intelligentie ondergebracht in de bronsystemen, zoals het CRM-systeem. De brondata in dit systeem, de relatiegegevens, werden hierin vastgehouden. Hierbij hebben we optimaal gebruik gemaakt van twee diensten uit Azure Integration Services: Azure API Management en Service Bus. Met Azure API Management hebben we een API-laag zonder complexe business logica in interfaces gerealiseerd, waarna via we Service Bus alle relatiegegevens door middel van data-transfers via API’s 1-op-1 hebben overgezet. Hierdoor is het project in sneltreinvaart verlopen. Bijzonder was dat de eindgebruikers en business partners van Rotra nauwelijks iets gemerkt hebben van deze grote operatie ‘onder de motorkap’; alle systemen bleven met minimale downtime gewoon beschikbaar.
Klaar voor realisatie ambitie
Met het nieuwe integratieplatform in Azure, dat volledig onafhankelijk is van de applicaties die eraan gekoppeld zijn, is Rotra klaar voor het realiseren van haar ambitie. De IT-organisatie is nu vrijwel onbeperkt in staat om wensen en behoeften vanuit de business op het gebied van digitale innovatie te faciliteren of zelfs te initiëren. Zo wil Rotra de volledige dienstverlening digitaliseren en hoogwaardig datagedreven gaan werken. Hierbij hebben op korte termijn, in samenwerking met Motion10, de volgende drie zaken de hoogste prioriteit:
1. Snel opschalen van resources
2. Opzetten van een datawarehouse en inplementatie van een BI tool
3. Uitbreiden van het API-platform