Resultaten klanttevredenheidsonderzoek 2020

25 februari 2021

Resultaten klanttevredenheidsonderzoek 2020: tevreden over resultaten, duidelijkheid over verbetering

Eind 2020 heeft Motion10 het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek (KTO) uitgevoerd. Met tien van onze klanten vond een persoonlijk interview plaats, andere klanten vulden een online vragenlijst in. Om de onafhankelijkheid van het onderzoek te waarborgen voeren wij dit onderzoek uit in samenwerking met onderzoeks- en adviesbureau Integron.

Naast inzicht in thema’s waar onze klanten enthousiast over zijn, geeft het KTO ons informatie over aspecten waarbij zij meer van ons verwachten. Frank Langeveld, Commercieel Directeur van Motion10: “Hoewel wij veel doen aan kennisdeling en inspiratie, verwachten onze klanten dat wij ons pro-actiever opstellen door gevraagd en ongevraagd advies te geven en ideeën aan te dragen. Naast onze meer pragmatische oplossingsgerichtheid, stellen zij in onze klachtafhandeling een meer zorgvuldige communicatie op prijs. Met het verbreden van de dienstverlening van onze afdeling Managed Services blijft aandacht op kwaliteit bovenaan staan.

Het doel bij elk project is de digitale innovatie van onze klanten succesvol te maken. Frank: “In veel gevallen slagen we daarin. We hebben de feedback uit het KTO teruggekoppeld aan onze medewerkers, zodat zij – die dagelijks het verschil maken voor onze klanten – weten hoe klanten onze diensten en resultaten waarderen. Daarnaast pakken we ook de verbeterthema’s op. We werken met een gerichte aanpak aan de ontvangen feedback en verbeteren zo onze dienstverlening. Het verschil moet op korte termijn merkbaar zijn voor onze klanten. Eind 2021 vindt het volgende klanttevredenheidsonderzoek plaats door Integron, maar ook tussentijds vragen we regelmatig om beoordeling van onze medewerkers en evaluaties van uitgevoerde projecten.”

Klanttevredenheid is een cruciaal onderdeel van de relatie met onze klanten en de samenwerking die we dagelijks in projecten en opdrachten met onze klanten hebben. Dit stelt ons in staat om continu te verbeteren en daarmee de digitale innovatie van de klant mede te kunnen realiseren.