Toekomstbestendige Financiële Dienstverlening

Breng je modernisering in een stroomversnelling

  • Veilige digitale omgeving op basis van Zero Trust Framework
  • Nieuwe businessmodellen, procesoptimalisatie en hogere klanttevredenheid
  • Modernisering versnellen met low-code
  • Meer contactmogelijkheden voor klanten

Breng je modernisering in een stroomversnelling

De financiële dienstverlening is als sector vol in beweging en wet- en regelgeving vereist steeds meer van medewerkers. Klanten willen op hun eigen manier contact zoeken, en als financiële dienstverlener zoek je een veilige, flexibele en toekomstbestendige manier om aan al die eisen en wensen te kunnen voldoen. Met onvoldoende overzicht op beschikbare data en een IT-landschap dat niet passend geïntegreerd is aan de hand van wat de business nodig heeft, mist echter het fundament om wensen snel waar te kunnen maken. Als procesoptimalisaties en datagedrevenheid worden nagestreefd moeten medewerkers hier ook eerst wegwijs in worden, vóórdat veranderingen resultaten gaan opleveren voor de business. 

Wij helpen jouw organisatie om flexibel op zowel nieuwe wetgeving als specifieke klantvragen te reageren. Daarnaast zetten we de basis neer om te innoveren en de modernisering te versnellen. Wij breiden bijvoorbeeld de mogelijkheden om (online) te bankieren uit en geven handvatten om de dienstverlening te verruimen. Als adviserende en ondersteunende partner helpen we jou datagedreven beslissingen te nemen en medewerkers te ontlasten bij het uitvoeren van stringente achtergrondcontroles en andere belangrijke taken. Dit alles richten we in volle compliance met alle security-eisen in.  

Bij ons kun je terecht voor: 

  • Een veilige digitale omgeving op basis van het Zero Trust Framework van Microsoft;
  • Ondersteuning met low-code applicaties op basis van het Power Platform of OutSystems-technologie;
  • Het inzichtelijk maken van data, wat leidt tot nieuwe businessmodellen, verhoogde klanttevredenheid en procesoptimalisatie;
  • Een breder aanbod van contactmogelijkheden voor klanten.

 

Grip op beveiliging met Zero Trust

Als financiële instelling mag er niets schorten aan de beveiliging van jouw digitale omgeving. Het zogenaamde Zero Trust Framework voor security staat volgens The Wall Street Journal niet voor niets in de top 3 aandachtsgebieden van CIO’s. Dit dekt zowel beveiligingsvereisten binnen de kantooromgeving als rond hybride werkplekken af. Medewerkers kunnen overal en altijd werken zonder dat je als organisatie onverantwoorde risico’s neemt. Dat is mogelijk door ieder aspect van de IT-infrastructuur – van netwerk, data en apps tot aan endpoints, identiteiten en gebruikers – als onbetrouwbaar te beschouwen tot het geverifieerd is. Dit gebeurt grotendeels op de achtergrond, zodat medewerkers niet verdwalen in een oerwoud van beveiligingsmaatregelen en wachtwoordeisen. 

Versnel de modernisering van de financiële instelling met low-code

Zeker voor financiële instellingen had automatisering in het verleden nogal wat voeten in de aarde. Niet alleen moesten complexe handelingen en producten digitaal vertaald worden, maar bij iedere oplossing vereist de beveiliging ook de nodige aandacht. Dit proces is te versnellen door de inzet van low-code oplossingen zoals Power Apps. Hiermee worden bestaande, veilige codefragmenten samengevoegd om snel nieuwe oplossingen te realiseren. Dat biedt jouw financiële instelling kansen om sneller op de markt te reageren zonder in te boeten aan de security die de sector vereist.  

Datagedreven werken met BI, CRM en data-analyses

Jouw organisatie genereert dagelijks gigantische hoeveelheden data. Deze kostbare gegevens worden opgeslagen, maar het benutten hiervan kan altijd verder geoptimaliseerd worden. Door data-analyses, BI (Business Intelligence) en CRM (Customer Relationship Management) te omarmen, begin je meer datagedreven te werken. Met deze oplossingen vertaal je de data van jouw organisatie naar bruikbare informatie, waarmee je beslissingen kan onderbouwen om zo tot de juiste keuzes te komen. Ook andere beleidsspeerpunten, zoals het streven naar een zo hoog mogelijke klanttevredenheid, zijn met BI en data-analyses aan te vliegen. Er kan bijvoorbeeld in beeld gebracht worden waar klanten tevreden van worden en wat aandacht vereist. Dat maakt het mogelijk om heel gericht de klanttevredenheid naar nieuwe hoogtes te brengen.  

Zorg dat je voor klanten bereikbaar bent

De tijd van het loket ligt al lang achter ons. Toch is een telefoonnummer of contact via email en website vandaag de dag niet voldoende om klanten ondersteuning te bieden, aangezien men diverse communicatiebehoeften heeft. Beweeg met de klant mee. Door jouw omgeving slim te integreren kan je ieder denkbaar communicatiekanaal meenemen in jouw aanbod. Dat schept mogelijkheden om dáár te zijn waar jouw klant je wil ontmoeten. 

Blijf – of ga – vooroplopen!

Wij bieden oplossingen op basis van de Azure Cloud van Microsoft. Je stapt over op een cloud-omgeving waar één van de grootste softwarebedrijven actief en grootschalig in investeert. Alleen al op het gebied van Security zetten 3.500 engineers van Microsoft zich dagelijks in om de veiligheid top-of-the-line te houden. Buiten die groep om zetten duizenden mensen bij Microsoft – en een nog veel groter aantal daarbuiten – zich in om nieuwe applicaties, functies en toepassingen te ontwikkelen. Dat geeft goede garanties om binnen de digitalisering voorop te blijven lopen.  

Wil je de modernisering van jouw financiële organisatie versnellen?

Zoek je manieren om jouw financiële organisatie versneld te moderniseren? De sleutel ligt in goede integratie van de infrastructuur, oplossingen en data. Wij kunnen daarbij helpen. Neem contact op met Bart van Rietschoten, Accountmanager Finance bij Motion10, en gebruik onze ervaring op het gebied van innovatieve finance om jouw ambities waar te maken. 

Neem contact op

Wij hebben onder meer gewerkt voor deze financiële dienstverleners: