Menu

Focus op adoptie en UX design voor succesvollere Data & Analytics initiatieven

Data-gedreven werken brengt enorme voordelen met zich mee. Maar hoe word je als organisatie echt Data-gedreven? Om echt Data-gedreven te kunnen werken moeten we kijken naar veel meer dan alleen de technische oplossing. Hoe je dat doet lees je in deze whitepaper.

Data-gedreven werken betekent voor iedereen iets anders. Als wij het over data-gedreven hebben, hebben we het over data-ondersteunde besluitvorming die bijdraagt aan het behalen van de doelen van je organisatie.

Projecten op het gebied van Data-gedreven sturen leveren vaak niet op wat van tevoren verwacht wordt. Onder andere doordat de focus te zeer ligt op de techniek. Vaak zit het probleem op het vlak van adoptie: het enthousiaste gebruik van een geboden oplossing door de mensen in de organisatie.

Whitepaper over Data-gedreven werken

De hoofdvraag van deze paper is dan ook: Hoe krijg ik de mensen zover dat ze een geboden data-oplossing gaan gebruiken?

Ons antwoord op die vraag in hoofdlijnen: wees je ervan bewust dat Data-gedreven werken en het doel daarvan voor iedereen in je organisatie iets anders kan zijn, en breng die verschillende doelen in lijn met elkaar en met je organisatiedoelstellingen.

Wat vind je terug in deze Data & Analytics whitepaper

In deze paper onderbouwen we deze visie en bieden we handvatten voor het uitlijnen van Data & Analytics projecten met strategische doelen, tot aan tools en ervaringen. We bespreken de verschillende deelgebieden en niveaus die we onderscheiden in datavolwassenheid. En tenslotte dragen we een aanpak voor waarin vanaf dag één náást Data & Analytics rollen ook UX-design en Adoptie & Change Management worden meegenomen.

De volgende stap maken met Data-gedreven innovatie? Mis deze inzichten niet en download de paper nu.