Bij Motion10 willen we onze opdrachten voor klanten bij voorkeur projectmatig uitvoeren. Om die reden hebben wij een eigen Integrale Project- en Veranderaanpak ontwikkeld, de MotionWoW (‘Way of Working’) genaamd.
Deze MotionWow kent 4 stappen:
Door deze aanpak stap zorgen we ervoor dat er breed draagvlak wordt gecreëerd en het technisch fundament wordt gelegd voor de verdere ontwikkeling van het platform; met aandacht voor strategie, architectuur en functionele eisen, maar zeker ook voor de organisatie en haar medewerkers: Verandering en adoptie als integraal onderdeel van onze aanpak.
Een eerste kennismaking tussen uw organisatie en Motion10. We leren elkaar beter kennen en delen graag onze kennis rondom de thema’s die bij op IT-vlak spelen. Dit organiseren we graag bij u in huis. Vanzelfsprekend bent u ook van harte welkom op ons kantoor in Rotterdam. Wij stemmen deze inspiratiesessie af op uw specifieke vraagstelling, waarbij zowel technisch gerelateerde onderwerpen (bijvoorbeeld de impact van een transitie naar de Cloud, de waarde van het Power Platform, de kracht van een Modern Dataplatform of onze visie op een Moderne Werkplek) als ook minstens zo belangrijke thema’s als bijvoorbeeld de veranderkundige aspecten die het succes van een IT-project beïnvloeden (‘hoe nemen we uw medewerkers mee in de transitie?’).
Aan het eind van de inspiratiesessie nemen we met u onze projectaanpak door. Afhankelijk van de inhoud van de inspiratiesessie presenteren we een mogelijke roadmap of geven we advies over vervolgstappen.
De door ons geadviseerde vervolgstap is het organiseren van een Strategie & Business Value Workshop. Tijdens deze workshop bepalen we samen met uw directie/management hoe technologie- en platformkeuzes aansluiten bij uw ondernemingsdoelen; waarom moeten we deze digitale transitie inzetten of waarom moeten we voor dit platform kiezen, wat is nut en noodzaak, welke uitdagingen kunnen hiermee worden geadresseerd en/of gerealiseerd. Technologie als die van Microsoft en expertise als die van Motion10 zijn bedoeld om meerwaarde voor uw organisatie te creëren. Deze meerwaarde maximaliseren kan alleen als de aansluiting bij uw organisatie is geborgd, doordat alle neuzen dezelfde kant op staan en er ‘breed’ commitment is vanuit de uiteindelijke beslissers.
In een aantal sessies met de directie/management van uw organisatie of het management van uw business unit komen we tot een eenduidig waarom we een IT-platform gaan implementeren en hoe we er de meeste waarde uit kunnen gaan halen. De verzamelde informatie wordt in een heldere visualisatie met u gedeeld en zal als leidraad voor het vervolg gebruikt worden. Daarnaast krijgt u een concreet voorstel voor één van de volgende stappen: Basis op Orde en Route naar Succes, een Proof of Value òf er kan besloten worden om eerst een Business Case op te stellen als de meerwaarde nog niet helemaal duidelijk is.
Goed voorbereid op weg gaan: dat is het doel van een eerste projectstap. Wij geloven niet in een ‘one size fits all’-aanpak. Iedere organisatie, maar zeker iedere doelgroep daarbinnen, heeft andere behoeften, andere wensen en andere aandachtspunten. Dat geldt ook voor uw organisatie. We streven weliswaar graag naar zo generiek mogelijke werkwijzen en scenario’s, maar weten ook op basis van onze ervaringen, dat de invulling hiervan doelgroep-specifiek moet zijn voor het beste resultaat. Daarom starten we met stap 1: Basis op Orde,.
Wij zijn ervan overtuigd dat elke platform-implementatie een goed fundament vereist.
Het is dit fundament van architectuur, functionaliteit, informatiebeveiliging en adoptie waarop succesvol het nieuwe platform ontworpen en ingericht wordt. De zogenaamde “Basis op Orde” is daarmee een vereiste voor een geslaagde implementatie en/of realisatie. Hierbij hanteren we een aantal vertrekpunten:
Goed voorbereid aan de slag! Tijdens de Basis op Orde stap is gewerkt aan alle voorbereidingen en aan het ‘in hun kracht zetten’ van de organisatie en haar mensen, die een bijzondere betrokkenheid en verantwoordelijkheid hebben. In deze stap , de Route naar Succes, wordt volgens de gezamenlijk met de klant opgestelde roadmap invulling gegeven aan het project. Tijdens deze stap worden oplossingen gerealiseerd, gebruikers opgeleid en begeleid, en de ondersteunende organisatie verder uitgebouwd.
Succesfactoren Route naar Succes
Wilt u meer weten over MotionWoW, over onze mensen of direct aan de slag? Neem dan contact op met uw Motion10 Accountmanager of Ron Witjes, Unit Manager Customer Success.
Neem contact op